Marketingchefens nye rolle » MEC DENMARK

DJLT Animation
  • Nyheder
    Nyheder
  • Publikationer
    Publikationer
prev
next
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by...

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

MEC Review Preview 2014

MEC Review Preview 2014

01/02/2014 01/02/2014

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og det vigtigste i 2014; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og...

Download

MEC Review Preview 2013

MEC Review Preview 2013

01/02/2013 01/02/2013

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og det vigtigste i 2013; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og...

Download

MEC Review Preview 2012

MEC Review Preview 2012

01/02/2012 01/02/2012

MEC har netop udgivet anden udgave af...

Download

Nyheder

1 / 6

Publikationer

1 / 2
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity to access Customer data while consumers...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7 trillion in 2015, there is the rapid realization that it is as important to FMCG as it is to...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

Marketingchefens nye rolle
26/05/2015

Marketingchefens nye rolle som data-jonglør

Spillereglerne for Marketingchefen bliver skrevet – og skrevet om – i et rasende tempo. Og midt i det hele finder vi data. Masser af data.

En lang række teknologier lover på hver deres felt mere handlekraft, bedre målretning og større effekt, alt sammen baseret på mere data fra flere systemer – mere adtech. For marketingchefen betyder det, at teknologi og data bliver en stadigt større del af marketingstrategien og marketingbudgettet. Marketingchefen er derfor den næste i organisationen, der skal investere tungt i teknologi, for at kunne eksekvere, styre og måle kommunikationen – og derfor får han brug for stadig tungere kompetencer inden for data, analyse og IT for at kunne foretage kvalificerede beslutninger.

Lige nu er ”the hot ticket” i adtech de såkaldte DMP’er (Data Management Platforms), der integrerer virksomhedsdata med markedsdata. Det betyder, at man fremover kan få sammenhæng imellem kundehistorik, CRM og egne og købte medier, uanset om man kommunikerer med eksisterende kunder eller jager nye leads. Målet for enden af alle disse udfordringer er den sammenhængende kunderejse på tværs af alle touchpoints, så virksomheden altid fremstår relevant og velkommen i kommunikationen.

Læs mere om marketingchefen nye rolle her:

http://groupmnext.dk/artikel/adtech-marketingchefens-nye-rolle/

Marketingchefens nye rolle
close
 
Yourniversity

Det overordnede formål med #Yourniversity er at skabe en levende platform, hvor de studerende kan dele deres studieliv med deres 45.000 medstuderende samt resten af verden. Content, der giver værdifuld indsigt, som kan bruges i videreudviklingen af universitet og i fremtidig kommunikation.

 

Målgruppeindsigt:

Via en stor flerårig imageundersøgelse og et fokusgruppeforløb i MEC’s digitale indsigtsværktøj Digifaces blev vi bevidste om, at studievalget for målgruppen langt fra kun handler om optagelseskrav, studieretninger og universiteter – de unge vælger derimod efter devisen: "Hvor får jeg bedst opfyldt mine krav til det hele studieliv?"

 

Strategi:

Ud fra den indsamlede viden blev det digitale #Yourniversity-univers skabt med formålet at få den massive mængde af brugergeneret content ud på tværs af social medier og andre kanaler i mediemixet.

 

De studerende blev præget til at bruge en række forskellige hashtags såsom #Studiestart, #Eksamen og #Overspring ved hjælp af brandambassadører. Billeder, videoer m.m. blev feedet direkte ind på yourniversity.dk, - et levende online univers, der viser hele spektret af studielivet på AU – set med de studerendes øjne og ikke mindst i real time.

 

Det brugergenererede content er blevet brugt på AUs sociale medier og ikke mindst via et avanceret online/mobile banner set-up, hvor de studerendes billeder feedes real time ind i en banner-cms, hvilket sikrer, at kampagnens onlinebannere altid er forskellige og aktuelle – og altid bærer #Yourniversitys dna.

 

Studieportalen.dk blev udvalgt som primær samarbejdspartner, da sitet bruges af ca. 80% af alle gymnasiestuderende, som efterspurgte indhold på sitet, som handler om livet efter gymnasiet.

 

Dansk Reklamefilm (DRF) var en oplagt samarbejdspartner idet biografmediet evner at ramme unge mennesker i et effektfuldt format. Der blev lavet en biograffilm med et sammenklip af video uploadet af studerende. Dermed blev #Yourniversity kampagnen også til en stærk offline kampagne. Biograffilmen er efterfølgende blevet uploadet på andre online platforme såsom Youtube, Vimeo og Facebook.

 

Resultater ved 2014 kampagnes afslutning 30/6:

  1. 7.857 uploads af billeder, tekst og video via #yourniversity hashtags
  2. 500 uploads til og over 2.000 unikke besøg på yourniversity.dk alene under eventen "Kapsejladsen"
  3. 35.498 unikke brugere på yourniversity.dk (ud af 48.029 besøgende i alt) med en gns. tid på siden (ex. bouncers) på hele 5.38 minutter
  4. 142.000 eksponeret på studieportalen.dk
  5. 140.000 videoafspilninger på Youtube, web-tv, Vimeo m.fl.
Yourniversity
close