Lidl vælger MEC » MEC DENMARK

DJLT Animation
  • Nyheder
    Nyheder
  • Publikationer
    Publikationer
prev
next
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by...

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

MEC Review Preview 2014

MEC Review Preview 2014

01/02/2014 01/02/2014

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og det vigtigste i 2014; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og...

Download

MEC Review Preview 2013

MEC Review Preview 2013

01/02/2013 01/02/2013

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og det vigtigste i 2013; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og...

Download

MEC Review Preview 2012

MEC Review Preview 2012

01/02/2012 01/02/2012

MEC har netop udgivet anden udgave af...

Download

Nyheder

1 / 6

Publikationer

1 / 2
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity to access Customer data while consumers...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7 trillion in 2015, there is the rapid realization that it is as important to FMCG as it is to...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

Lidl vælger MEC
10/02/2016

Lidl vælger MEC som nyt mediebureau efter bureau-pitch 

Efter en pitch process med deltagelse af en række bureauer har Lidl nu valgt MEC, som nyt mediebureau. Den nye samarbejdspartner på mediefronten skal hjælpe med at indfri målsætningen om at blive danskernes foretrukne indkøbssted.

Heidi Vittrup, Marketingchef hos Lidl siger:
“I pitchen viste MEC en stærk performance og havde en klar approach til Lidl og de cases, vi gav. Det gjorde et stort indtryk på os. MEC´s indsigt i og erfaring med retail falder selvfølgelig i rigtig god jord hos en ægte retailer som os. Vi har høje forventninger til samarbejdet og er sikker på, at vi har valgt den rette mediebureaupartner, der skal være med til at sikre Lidl en førerposition på det danske dagligvaremarked”

Hos MEC er der gang i den i øjeblikket. I de seneste måneder har man kunnet præsentere både Waoo! og Q8 som nye kunder og med Lidls valg af MEC som nyt mediebureau, er det en af sværvægterne i den danske detailhandel, som nu følger efter. Hos MEC er der naturligvis også stor tilfredshed med det nye spændende partnerskab med Lidl.

“Konkurrencen er benhård på det danske dagligvaremarked, og det som alle aktører kæmper med er differentiering. Lidl har en unik position med masser af rum for vækst. Vi er sikre på, at vi med vores store knowhow fra retail-kategorien, har værktøjerne og ideerne til at gøre Lidl til det foretrukne indkøbssted for endnu flere danskere". udtaler Claus Dahl Andersen, Managing Director MEC Aarhus.

Hvad det nye samarbejde helt konkret kommer til at indeholde og udmønter sig i af nye initiativer, vil ingen af parterne dog præcist ud med - men der er ingen tvivl om, at begge parter har store forventninger til fremtiden.

Lidl vælger MEC
close
 
Yourniversity

Det overordnede formål med #Yourniversity er at skabe en levende platform, hvor de studerende kan dele deres studieliv med deres 45.000 medstuderende samt resten af verden. Content, der giver værdifuld indsigt, som kan bruges i videreudviklingen af universitet og i fremtidig kommunikation.

 

Målgruppeindsigt:

Via en stor flerårig imageundersøgelse og et fokusgruppeforløb i MEC’s digitale indsigtsværktøj Digifaces blev vi bevidste om, at studievalget for målgruppen langt fra kun handler om optagelseskrav, studieretninger og universiteter – de unge vælger derimod efter devisen: "Hvor får jeg bedst opfyldt mine krav til det hele studieliv?"

 

Strategi:

Ud fra den indsamlede viden blev det digitale #Yourniversity-univers skabt med formålet at få den massive mængde af brugergeneret content ud på tværs af social medier og andre kanaler i mediemixet.

 

De studerende blev præget til at bruge en række forskellige hashtags såsom #Studiestart, #Eksamen og #Overspring ved hjælp af brandambassadører. Billeder, videoer m.m. blev feedet direkte ind på yourniversity.dk, - et levende online univers, der viser hele spektret af studielivet på AU – set med de studerendes øjne og ikke mindst i real time.

 

Det brugergenererede content er blevet brugt på AUs sociale medier og ikke mindst via et avanceret online/mobile banner set-up, hvor de studerendes billeder feedes real time ind i en banner-cms, hvilket sikrer, at kampagnens onlinebannere altid er forskellige og aktuelle – og altid bærer #Yourniversitys dna.

 

Studieportalen.dk blev udvalgt som primær samarbejdspartner, da sitet bruges af ca. 80% af alle gymnasiestuderende, som efterspurgte indhold på sitet, som handler om livet efter gymnasiet.

 

Dansk Reklamefilm (DRF) var en oplagt samarbejdspartner idet biografmediet evner at ramme unge mennesker i et effektfuldt format. Der blev lavet en biograffilm med et sammenklip af video uploadet af studerende. Dermed blev #Yourniversity kampagnen også til en stærk offline kampagne. Biograffilmen er efterfølgende blevet uploadet på andre online platforme såsom Youtube, Vimeo og Facebook.

 

Resultater ved 2014 kampagnes afslutning 30/6:

  1. 7.857 uploads af billeder, tekst og video via #yourniversity hashtags
  2. 500 uploads til og over 2.000 unikke besøg på yourniversity.dk alene under eventen "Kapsejladsen"
  3. 35.498 unikke brugere på yourniversity.dk (ud af 48.029 besøgende i alt) med en gns. tid på siden (ex. bouncers) på hele 5.38 minutter
  4. 142.000 eksponeret på studieportalen.dk
  5. 140.000 videoafspilninger på Youtube, web-tv, Vimeo m.fl.
Yourniversity
close