Indeks Retail vælger MEC som bureau i ny strategisk satsning » MEC DENMARK

DJLT Animation
  • Nyheder
    Nyheder
  • Publikationer
    Publikationer
prev
next
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by...

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

MEC Review Preview 2014

MEC Review Preview 2014

01/02/2014 01/02/2014

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og det vigtigste i 2014; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og...

Download

MEC Review Preview 2013

MEC Review Preview 2013

01/02/2013 01/02/2013

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og det vigtigste i 2013; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og...

Download

MEC Review Preview 2012

MEC Review Preview 2012

01/02/2012 01/02/2012

MEC har netop udgivet anden udgave af...

Download

Nyheder

1 / 6

Publikationer

1 / 2
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity to access Customer data while consumers...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7 trillion in 2015, there is the rapid realization that it is as important to FMCG as it is to...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

Indeks Retail vælger MEC som bureau i ny strategisk satsning
26/05/2015

Indeks Retail er kædekontor for de fire kæder; Bog & idé, Bøger & papir, BOGhandleren og Legekæden. De 175 boghandlere og 43 legetøjshandlere under Indeks Retail A/S har tilsammen en detailomsætning på cirka 1,6 mia. kr. og tæller cirka 1.200 medarbejdere.

Indeks Retail har som et centralt skridt i en ny strategi valgt MEC som nyt mediebureau. Som en del af en større forandringsproces på kædekontoret i Hedensted og i de over 185 butikker har Indeks Retail valgt at kigge efter en ny samarbejdspartner på mediefronten, der skal hjælpe med at opnå ambitiøse vækstmål de kommende år.

"Historisk set har vi fokuseret primært på tilbudskataloger og butikkerne, men forbrugerrejsen har ændret sig og det skal vi imødekomme", udtaler kædechef Anders Dahl Iversen, som sidste år kom til Indeks Retail med en fortid hos bl.a. Ekspert. "Vi skal være til stede der, hvor forbrugeren er, og så skal vi gøre opmærksom på den merværdi, vi tilbyder ift. vores konkurrenter, som måske ikke har 185 butikker landet over. Opgaven er at re-positionere Bog & idé og udvikle en ny cross-channel strategi for de fire Indeks Retail-kæder. Derfor har vi et behov for at få sat en strategisk retning på vores medievalg. Det er noget af det, MEC skal hjælpe os med at få etableret" udtaler kædechef Anders Dahl Iversen.

Hos MEC er der også stor tilfredshed med det nye spændende partnerskab. "Vi ser et kæmpe potentiale hos Indeks Retail – de har nogle enormt stærke brands, et solidt butikskoncept og en unik position for at bringe synergi mellem klassisk retail og e-handel. Alle kender f.eks. Bog & idé, men det kan være, at det for nogle forbrugere er et stykke tid siden, de har besøgt en butik. Den situation står bestemt til at kunne ændres og vi tror på, at de stærke retailers i fremtiden er dem, der virkelig forstår at bringe synergi mellem de fysiske butikker og digitale oplevelser" udtaler Managing Director Claus Dahl Andersen. "Derudover vil vi kunne hjælpe med en øget forståelse for forbrugernes adfærd og støtte op omkring forretningsstrategiske beslutninger" fortsætter han.

Hvad der helt konkret kommer til at ske hos Indeks Retail vil ingen af parterne dog præcist ud med, men der er ingen tvivl om, at forandringernes vinde har bidt sig fast, og det vil betyder en masse nye tiltag fra kædekontoret. "Uden at løfte sløret for meget kan jeg nævne, at forbrugerne allerede til efteråret vil opleve Bog & idé på nye platforme og det vil kun være startskuddet til en lang række tiltag. Vi er meget positive over den nye udvikling og ser frem til et frugtbart samarbejde med MEC" slutter Anders Dahl Iversen.

Indeks Retail vælger MEC som bureau i ny strategisk satsning
close
 
Yourniversity

Det overordnede formål med #Yourniversity er at skabe en levende platform, hvor de studerende kan dele deres studieliv med deres 45.000 medstuderende samt resten af verden. Content, der giver værdifuld indsigt, som kan bruges i videreudviklingen af universitet og i fremtidig kommunikation.

 

Målgruppeindsigt:

Via en stor flerårig imageundersøgelse og et fokusgruppeforløb i MEC’s digitale indsigtsværktøj Digifaces blev vi bevidste om, at studievalget for målgruppen langt fra kun handler om optagelseskrav, studieretninger og universiteter – de unge vælger derimod efter devisen: "Hvor får jeg bedst opfyldt mine krav til det hele studieliv?"

 

Strategi:

Ud fra den indsamlede viden blev det digitale #Yourniversity-univers skabt med formålet at få den massive mængde af brugergeneret content ud på tværs af social medier og andre kanaler i mediemixet.

 

De studerende blev præget til at bruge en række forskellige hashtags såsom #Studiestart, #Eksamen og #Overspring ved hjælp af brandambassadører. Billeder, videoer m.m. blev feedet direkte ind på yourniversity.dk, - et levende online univers, der viser hele spektret af studielivet på AU – set med de studerendes øjne og ikke mindst i real time.

 

Det brugergenererede content er blevet brugt på AUs sociale medier og ikke mindst via et avanceret online/mobile banner set-up, hvor de studerendes billeder feedes real time ind i en banner-cms, hvilket sikrer, at kampagnens onlinebannere altid er forskellige og aktuelle – og altid bærer #Yourniversitys dna.

 

Studieportalen.dk blev udvalgt som primær samarbejdspartner, da sitet bruges af ca. 80% af alle gymnasiestuderende, som efterspurgte indhold på sitet, som handler om livet efter gymnasiet.

 

Dansk Reklamefilm (DRF) var en oplagt samarbejdspartner idet biografmediet evner at ramme unge mennesker i et effektfuldt format. Der blev lavet en biograffilm med et sammenklip af video uploadet af studerende. Dermed blev #Yourniversity kampagnen også til en stærk offline kampagne. Biograffilmen er efterfølgende blevet uploadet på andre online platforme såsom Youtube, Vimeo og Facebook.

 

Resultater ved 2014 kampagnes afslutning 30/6:

  1. 7.857 uploads af billeder, tekst og video via #yourniversity hashtags
  2. 500 uploads til og over 2.000 unikke besøg på yourniversity.dk alene under eventen "Kapsejladsen"
  3. 35.498 unikke brugere på yourniversity.dk (ud af 48.029 besøgende i alt) med en gns. tid på siden (ex. bouncers) på hele 5.38 minutter
  4. 142.000 eksponeret på studieportalen.dk
  5. 140.000 videoafspilninger på Youtube, web-tv, Vimeo m.fl.
Yourniversity
close