SnappCar vælger MEC som mediebureau til at accelerere væksten i Danmark » MEC DENMARK

DJLT Animation
  • Nyheder
    Nyheder
  • Publikationer
    Publikationer
prev
next
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by...

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

MEC Review Preview 2014

MEC Review Preview 2014

01/02/2014 01/02/2014

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og det vigtigste i 2014; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2013 og...

Download

MEC Review Preview 2013

MEC Review Preview 2013

01/02/2013 01/02/2013

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og det vigtigste i 2013; faglighed, fakta og forudsigelser.

MEC har netop udgivet tredje udgave af Review Preview - en samling essays der samler det bedste fra 2012 og...

Download

MEC Review Preview 2012

MEC Review Preview 2012

01/02/2012 01/02/2012

MEC har netop udgivet anden udgave af...

Download

Nyheder

1 / 6

Publikationer

1 / 2
MEC Review Preview nr. 5

MEC Review Preview nr. 5

24/02/2016 24/02/2016

MEC har netop udgivet fjerde udgave af Review Preview.

Download

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

Tapping into the Internet of things by Simon Sothcott

01/11/2015 01/11/2015

IoT offers marketers the opportunity to access Customer data while consumers...

Download

Spotlight on Ecommerce

Spotlight on Ecommerce

20/07/2015 20/07/2015

With ecommerce sales set to hit $1.7 trillion in 2015, there is the rapid realization that it is as important to FMCG as it is to...

Download

Global Ideas 2015

Global Ideas 2015

13/07/2015 13/07/2015

Welcome to Global Ideas, our annual showcase of great work from around the world.

Download

SnappCar vælger MEC som mediebureau til at accelerere væksten i Danmark
22/06/2017

SnappCar vil accelerere deres vækst i Danmark og udbrede deres delebilskoncept til danskerne. Efter at have afsøgt potentialet hos en række mediebureauer har man valgt MEC, der allerede er i gang med at etablere en skalerbar digital marketingplatform.

 

Danmark bliver spydspids i introduktionen af ”Airbnb for biler”

Europas næststørste delebilsordning, SnappCar, og konkurrent til bla. danske GoMore, vil satse stort i Danmark. Med den seneste tocifret millioninvestering fra Europcar og danske Founders er vejen åbnet for at bruge Danmark som spydspids til ekspansionen i Europa.

Den danske landechef, Søren Hafsjold Mohr, der, sammen med hans danske marketingteam, har stået for valget af MEC, uddyber den opgave, som SnappCar skal have løst:

SnappCar er en slags Airbnb for biler. Hvad enten du lejer, ejer eller leaser din bil, vil du fremover kunne dele din bil med andre og tjene en ekstra skilling i stedet for, at din bil bare holder stille på vejen. Potentialet er stort. Der er 500.000 danskere, der har benyttet sig af Airbnb de sidste to år, hvilket, vi mener, er en god indikation på, at danskerne er parate til mere deleøkonomi. Men der er stadig relativt få danskere, der kender – og har benyttet sig af – delebilsordninger, og vi kommer derfor ind på markedet på et super interessant tidspunkt, hvor vi kan være med til at udvikle markedet og lære danskerne at dele deres bil og leje privat gennem andre.

”Det er således en væsentlig kommunikations- og marketingopgave, vi har foran os, og til det havde vi brug for et mediebureau, der talte til os i øjenhøjde, og havde en stærk strategisk forståelse for vores forretningsmodel og den rejse vi er på som start-up virksomhed. Derudover var det helt afgørende at MEC demonstrerede deres markante digitale kompetencer og viste, hvordan vi 1. kan udnytte data og dermed målrette den digitale marketingindsats, 2. samtidig bibeholde et strategisk fokus, og 3. tænker de mange marketingplatforme ind de retter steder i vores målgruppes forbrugerrejse”, slutter Søren Hafsjold Mohr.

 

En ny tilgang til bureausamarbejdet

Hos MEC er man stolte over tilliden fra SnappCar og begejstret for mulighederne i samarbejdet. ”Vi tilpasser og skræddersyer i stigende grad vores bureauløsninger til de udfordringer og målsætninger, som vores kunder står over for. SnappCar er en utrolig interessant virksomhed, der spænder over både start-up-miljø, deleøkonomi og en digital skalerbar forretningsmodel, hvilket sætter krav til vores tilgang. Og så er de super ambitiøse og dejligt utålmodige”, forklarer Heinrich Thomsen, Nordic COO hos MEC.

Han forsætter: “Vi har, i vores tilgang til samarbejdet, lagt vægt på, at vi skal etablere en effektiv og skalerbar digital marketingplatform. Vi har derfor forankret vores samarbejde med SnappCar omkring de mange unikke muligheder, vi har hos MEC inden for datadrevet audience marketing og segmenteret digital kommunikation til meget afgrænset forbrugersegmenter. Af den vej kan vi for alvor udleve filosofien om at nå den rette forbruger, det rette sted med det rette budskab”.

Samarbejdet er allerede trådt i kraft.

 

SnappCar vælger MEC som mediebureau til at accelerere væksten i Danmark
close
 
Yourniversity

Det overordnede formål med #Yourniversity er at skabe en levende platform, hvor de studerende kan dele deres studieliv med deres 45.000 medstuderende samt resten af verden. Content, der giver værdifuld indsigt, som kan bruges i videreudviklingen af universitet og i fremtidig kommunikation.

 

Målgruppeindsigt:

Via en stor flerårig imageundersøgelse og et fokusgruppeforløb i MEC’s digitale indsigtsværktøj Digifaces blev vi bevidste om, at studievalget for målgruppen langt fra kun handler om optagelseskrav, studieretninger og universiteter – de unge vælger derimod efter devisen: "Hvor får jeg bedst opfyldt mine krav til det hele studieliv?"

 

Strategi:

Ud fra den indsamlede viden blev det digitale #Yourniversity-univers skabt med formålet at få den massive mængde af brugergeneret content ud på tværs af social medier og andre kanaler i mediemixet.

 

De studerende blev præget til at bruge en række forskellige hashtags såsom #Studiestart, #Eksamen og #Overspring ved hjælp af brandambassadører. Billeder, videoer m.m. blev feedet direkte ind på yourniversity.dk, - et levende online univers, der viser hele spektret af studielivet på AU – set med de studerendes øjne og ikke mindst i real time.

 

Det brugergenererede content er blevet brugt på AUs sociale medier og ikke mindst via et avanceret online/mobile banner set-up, hvor de studerendes billeder feedes real time ind i en banner-cms, hvilket sikrer, at kampagnens onlinebannere altid er forskellige og aktuelle – og altid bærer #Yourniversitys dna.

 

Studieportalen.dk blev udvalgt som primær samarbejdspartner, da sitet bruges af ca. 80% af alle gymnasiestuderende, som efterspurgte indhold på sitet, som handler om livet efter gymnasiet.

 

Dansk Reklamefilm (DRF) var en oplagt samarbejdspartner idet biografmediet evner at ramme unge mennesker i et effektfuldt format. Der blev lavet en biograffilm med et sammenklip af video uploadet af studerende. Dermed blev #Yourniversity kampagnen også til en stærk offline kampagne. Biograffilmen er efterfølgende blevet uploadet på andre online platforme såsom Youtube, Vimeo og Facebook.

 

Resultater ved 2014 kampagnes afslutning 30/6:

  1. 7.857 uploads af billeder, tekst og video via #yourniversity hashtags
  2. 500 uploads til og over 2.000 unikke besøg på yourniversity.dk alene under eventen "Kapsejladsen"
  3. 35.498 unikke brugere på yourniversity.dk (ud af 48.029 besøgende i alt) med en gns. tid på siden (ex. bouncers) på hele 5.38 minutter
  4. 142.000 eksponeret på studieportalen.dk
  5. 140.000 videoafspilninger på Youtube, web-tv, Vimeo m.fl.
Yourniversity
close